Dag 17 - Verblijf in Swakopmund

19 september 2018 - Swakopmund, Namibië

Woensdag 19 september.                             Een vrije dag, we hebben het rustig aan gedaan.  Bert deed de was, deze moest naar de receptie om gewassen te worden. Bij de camper aan de koffie met de vogels om ons heen. In de middag lopend, langs de kust naar Swakopmund. De camping ligt direct aan zee. Er ligt een lange pier het water in. Ook daar natuurlijk overheen . De wind was heel heftig en daardoor was het behoorlijk fris. Swakopmund is een leuke plaats met een Duitse inslag. Schitterende palmbomen overal. We hebben wat rondgewandeld. 's Avonds een diner in het restaurant op de camping. Dit begon met een groep Afrikaanse zangers. Geweldig zoals zij zongen. Het diner was in buffet vorm met vooraf soep, vis en salades. Het hoofdgerecht met vlees, heek, diverse groenten, rijst en aardappelen. Ook het nagerecht was weer luxe en daarbij koffie. Het was weer voortreffelijk. Tot slot vertelde een Afrikaanse vrouw over de klederdracht en het grote aantal rokken eronder. Iedereen ontving van haar een certificaat omdat we de Steenbokkeerkring gepasseerd zijn. Al met al was het weer een heel gezellige en goed verzorgde avond.

1. Bep Rijntjes:
    20 september 2018
    Dank voor deze geweldig mooie foto reportage van deze prachtige dieren, heel speciaal ook van zo dichtbij .....
    Werkelijk schitterend !!! Veel plezier verder ! Groetjes
  2. Corrie en Kees Groeneveld:
    20 september 2018
    Jullie ervaren een prachtige dagen en vooral veelzijdige ervaringen. Het zangkoor in jullie restaurant deed me denken aan het verleden toen ik deelnam in het bestuur van de Stichting Groendael. Kleinschalige ontwikkelingshulp in Zuid Afrika. Het bestuur sponsorde toen een zanggroepje Afrikaanse mannen, dat in verschillende restaurants optraden. Met het daar verdiende geld kon weer enkele dagen eten worden gekocht.
    Fijne vakantie verder en groetjes,