Dag 24 - Verblijf in Halali

26 september 2018 - Halali, Namibië

Woensdag 26 september.

Vandaan geen reisdag. Wij doen het rustig aan. Het internet wil niet zo lukken, de mb's die we hier moeten kopen vliegen er door en de reislogger lukt niet. Rond het middaguur gaan we naar de observatiepost hier op de camping. Een geweldig mooie plek met zitplaatsen op bankjes en rotsen. Er zitten best veel mensen,  maar het is muisstil. De olifanten zijn aan het drinken. Er zijn heel veel kleintjes en die spelen in het water. Zij gaan helemaal onder terwijl de ouders hen beschermen en bewaken. Ook de  zebra's en de springbokken willen drinken,  maar zij komen niet aan bod. Zodra ze in de buurt komen worden ze door een van  de olifanten weg gejaagd. Hij doet dat door heftig te zwaaien met zijn slurf in hun richting. Zij druipen dan weer af en kijken op afstand toe. Een enkele springbok blijft uitdagen en komt steeds even dichterbij. Het is een geweldig schouwspel,  alsof we naar een film zitten kijken. Bij elkaar tellen we 70 olifanten. In de middag gaan we zwemmen. De camping heeft een mooi zwembad en bij een temperatuur van 37° C  is het heerlijk om daar verkoeling te zoeken. Zwemmen en in de schaduw lekker zitten lezen. Bij zonsondergang gaan we terug naar de observatiepost. Door de bewolking geen bijzondere zonsondergang. Er is een neushoorn die bij de waterplas staat te drinken. We zien een olifanten groep aankomen. Schitterend gezicht, allemaal achter elkaar en de kleintjes tussenin. De neushoorn verdwijnt. De waterplaats is verlicht dus we kunnen alles goed zien. Een geweldige ervaring,  het is muisstil alleen het geluid dat de olifanten maken, we zitten bij hen midden in de natuur. Als de olifanten weg gaan komt er een neushoorn met een kleintje. Tot slot komt er nog een jakhals, deze is alleen. Veel dieren blijven bij de jakhals uit de buurt. We hebben genoten van dit schitterende schouwspel.

1. Marja Kruijswijk:
    1 oktober 2018
    Iedere keer weer fijn om jullie geweldige verhalen te lezen!