Dag 28 - Opweg naar Divundu

30 september 2018 - DIvundu, Namibië

Zondag 30 september.

Vandaag 400 km rijden,  maar over asfalt is dat geen probleem. We reden door een arme streek van Namibië. Overal kleine nederzettingen in de vorm van hutten dorpjes zoals we al eerder gezien hebben. Nu waren het er wel heel veel. Langs de weg lopen mensen en kinderen, niet duidelijk waarheen ze op weg zijn. Ook zie je groepjes onder bomen zitten en allemaal zwaaien ze. Wij vinden dit armoe maar het is Afrika. Waarschijnlijk is deze levenswijze voor hen gewoon en zijn zij op hun manier gelukkig. Bij onze koffiestop liep een moeder met 2 kindjes. Ik gaf hen stickers. In de kortste keren kwamen alle kinderen uit het dorp aan rennen. Ik had een heleboel pennen bij me en heb deze uitgedeeld. Ze werden bijna uit mijn hand gerukt. Maar ieder was tevreden. De reis verliep verder vlot en waren om 15.00 uur op de camping. We kregen een schitterende plaats aan de rivier de Okavango. Er zitten wel krokodillen en nijlpaarden in, maar we blijven op de kant. Even verder zien we op de stenen wel een kleine krokodil liggen. 's Avonds hebben we koffie visite van een aantal reisgenoten. Onze plek is daar een uitgelezen plek voor. Was weer erg gezellig en een perfecte dag gehad.