Dag 33 - Opweg naar Kasane

5 oktober 2018 - Kasane, Botswana

Vrijdag 5 oktober.

Vandaag gaan we door naar Botswana,  slechts 125 km. Namibië uit ging redelijk snel. Wel weer per persoon een formulier invullen, paspoort stempelen en we konden door naar de grensovergang van Botswana. Eerst met de camper door een ontsmettingsbad en dan in de rij. Paspoort stempelen en 210 Rand betalen. De organisatie hier is dusdanig slecht dat alles 10 X zoveel tijd in beslag neemt,  dus  dat kostte tijd. Ook wij moesten toen nog met onze schoenen  door het ontsmettingsbad. Je mag geen vlees, melkproducten,fruit en groente mee de grens over nemen. We hadden hetgeen we nog hadden verstopt, maar we kregen geen controle. Aan de grens stonden de Baobab bomen,  ook wel apenbroodboom genoemd. Het is een tropische boom die heel oud kan worden en een omtrek kan bereiken van 25 meter. Deze bomen hier waren nog niet zo ver. Na de grens rijden we het Chobe National Park  in. Eerst de camper weer registreren.  Op onze route door het park komen we een groep olifanten tegen. Ze staan vlak langs de weg. Schitterend. Alvorens we naar de camping rijden doen we nog even boodschappen. Op zich is de camping schitterend, luxe restaurant, mooi terras met zwembad aan de Zambezi rivier. Onze plekken zijn wat krap,  maar we hoeven hier niet veel te vertoeven, want het wordt een vol programma. Op de camping lopen wratten zwijntjes, een hertje en aapjes. Leuk. Ook nog een schitterende uitzichtpunt vlak achter onze camper. Hier is het wel uit te houden!

1. Gijs en Janny:
    7 oktober 2018
    Echt weer een prachtig verhaal.
    Mij spreekt die Baobab erg aan. Ik kom die vaak tegen............. in een puzzel. 😏😏 Een echt puzzelwoord.
    Geniet verder van jullie enerverende reis. Veel liefs van ons
  2. Marja Kruijswijk:
    8 oktober 2018
    Wat een leuke verhalen steeds! We genieten mee!