Dag 34 - Chobe National Park

6 oktober 2018 - Kasane, Botswana

Zaterdag 6 oktober.

Om 5 uur op.Om 6uur een Game drive in het Chobe National Park. Met z'n tienen in een jeep. Flink hobbelen over de zanderige wegen met diepe kuilen. We krijgen een mooi gezicht op de Chobe en zien heel veel dieren : impala's, diverse vogels, giraffen, de sable antilope en wilde honden met hun kleintjes versperden de weg. Het was eerder ook nog even een race tegen de klok. Er was een panter gesignaleerd, maar helaas, we waren te laat. Tot slot werden we verrast door een kudde olifanten. Zij wilden niet wijken voor de jeep. Een olifant bleef er pal voor staan, keek ons aan en begon met zijn oren te klapperen. Wij moesten ons rustig houden en heel voorzichtig reed onze chauffeur stukje voor stukje  (centimeters ) door. Uiteindelijk gaf de olifant het op en liet ons door. Was best heel spannend! ! Het park was erg droog, er is al een half jaar geen regen gevallen, dus de dieren hebben het moeilijk, er is weinig voedsel voor de dieren.Olifanten eten b.v. 300 kg groen per dag, nu moeten ze het doen met takken. Om 9.15 uur waren we terug op de camping. De aapjes waren inmiddels ook wakker en keken waar er iets te halen viel. Overigens leuke beestjes. In de middag nog wat gezwommen en lekker in de schaduw bij het mooie zwembad gezeten. Om 14.45 uur was het weer verzamelen voor een boottocht over de Chobe. We moesten bij het restaurant op de camping opstappen. We zagen wederom veel vogels o.a. de maraboe, een enorm grote vogel. Krokodillen, nijlpaarden (hippo's) en olifanten. Vanwege het tekort aan voedsel verplaatsen de olifanten zich regelmatig van de ene kant van de rivier naar de andere kant. Wij troffen het dat de olifanten de oversteek gingen maken,  vlak voor ons neus. Geweldig, het was de kers op de taart. De kleintjes maakten er een spelletje van, zij waren ondertussen heerlijk aan het spelen. Zij wisten ons goed te amuseren. Daarna was het langzaam terug varen naar de camping. We zagen een hele mooie zonsondergang. Echt niet de eerste, maar weer heel mooi. We waren om 18.30 uur terug. Met een groepje van 14 man hebben we in het restaurant gegeten. Een geweldig goed en uitgebreid buffet. Behalve lekker was het ook heel gezellig. Het is een enerverende dag geweest.