Dag 36 - Opweg naar Nata

8 oktober 2018 - Nata, Botswana

Maandag 8 oktober.

Een reisdag naar Nata, nog steeds Botswana. Het is een lange weg. De dieren die we onderweg zien zorgen voor de afwisseling. Groep apen,  olifanten die de weg oversteken, olifanten bij een klein watertje en verder,  ezels, koeien en  geiten. We zien veel graan, er wordt gemaaid en na het maaien wordt het restant afgebrand. Daardoor zou de grond weer vruchtbaar zijn. Dit afbranden hebben we al op meer plekken op onze route gezien.  Ook rijden we langs hutten dorpjes. Kortom, genoeg te zien. Onderweg hadden we weer een veterinaire controle, d.w.z. je mag geen dierlijke produkten invoeren in de volgende staat. Kan je na gaan, je blijft gewoon in Botswana en dan toch dit soort maatregelen. Uiteraard hebben we alles even tijdelijk uit de koelkast gehaald. Ook het fruit, eerder mocht dat nl ook niet. De controle ging snel,  even in de koelkast kijken en we mochten weer door. In Nata even boodschappen gedaan en toen door naar de camping. De camping is een grote zandbak, dus oppassen dat je niet vast komt te zitten. Eenmaal op de plek even wat drinken en dan de camping verkennen. Erg mooi. Mooi zwembad met ligbedden,  gezellig restaurant en mooie lodges. ' s Avonds gaan we met z'n tweeën eten in het restaurant. De prijzen liggen hier zo laag dat je er bijna niet voor kan koken. Het was een gezellige avond. Op de terugweg naar de camper waren we even de weg kwijt. Zo kwam het dat we bij Frits en Ellen en Johan en Gemma ineens aan de borrel zaten. Was nog even erg gezellig. Daarvandaan konden we onze camper terug vinden.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Anneke Eversen:
    10 oktober 2018
    Raak je zo maar de weg kwijt in donker Afrika. Gelukkig konden jullie de dag weer gezellig afsluiten! Groetjes.