Dag 39 - Opweg naar Louis Trichardt

11 oktober 2018 - Louis Trichardt, Zuid-Afrika

Vandaag onze langste rit in de vakantie. Zo langzamerhand kennen we alle controles onderweg.Dit keer een voertuig controle, maar wij mochten doorrijden. Onderweg zien we ook veel snelheidscontroles, verschillenden uit onze groep hebben al een bekeuring gehad. In de laatste grote plaats in Botswana, Selebi Phikwe, doen we nog wat boodschappen. De laatste Pula 's opmaken. Na ruim 240 km zijn we bij Zanzibar, de grensovergang van Botswana naar Zuid Afrika. Botswana uit is een kwestie van alleen paspoort stempelen. De mensen zijn super vriendelijk, we mogen zelfs foto's maken. Dan gaan we door een stukje niemandsland. We moeten over twee super smalle bruggetjes, duikertjes zijn het eigenlijk, met geen hekje en/of rand. Doodeng, want het is net breed genoeg! Maar goed zo kwamen we bij de grensovergang met Zuid Afrika. Ook hier super vriendelijk, maar wel weer papieren invullen en uiteraard weer paspoorten stempelen. Ook hier mochten we foto's maken. Onze weg ging verder over een grindweg en vervolgens over een weg met enorm veel en diepe potholes. Bijna niet te rijden. Samen was dit bijna 100 km dus dat schoot niet op. Een verademing toen we de laatste 100 km over asfalt reden. Een heel mooie route langs de Soutpansberg. We waren om 17.00 uur op de camping. Het was een Heavy Day! Dat was ook de ervaring van de anderen. De reisleiding had hier goed op ingespeeld. Om 18.00 uur was er een Happy Hour en de Pizza boer kwam langs met stapels pizza's. We hadden een ontspannende en gezellige avond.

1. Anneke Eversen:
    18 oktober 2018
    Als jullie thuis zijn is jullie paspoort vol met stempels. Lijkt mij ook wel een lange dag 100 km.over hobbelige wegen. Fijn dat jullie zo genieten! Nog veel plezier en geniet van Zuid Afrika. Groetjes van ons. xxx