Dag 41 - Opweg naar Letaba

13 oktober 2018 - Letaba, Zuid-Afrika

Zaterdag 13 oktober, Als we opstaan is het bewolkt en het blijft de hele dag bewolkt. We rijden onze eigen route naar de volgende camping in het Krugerpark in Lebata. Het is maar 100 km over de hoofdweg maar uiteraard kiezen wij allerlei gravel paden. Nu is het niet zo dat je op de asfaltwegen geen dieren tegen komt. Ze zijn voortdurend in beweging, dus je kunt ze overal aantreffen. Wij spotten vandaag 11 krokodillen, 1 heeft een vis in zijn bek en is die aan het verorberen. Wat verder bijzonder was: een groep gieren die een dode impala aan het verorberen zijn. We zien heel veel bijzondere vogels. In ons boekje kunnen we ze allemaal terug vinden, maar het gaat te ver om ze hier allemaal te benoemen. We zien nijlpaarden, de nyala , mannetje en vrouwtje, buffels met een kalf, een groep olifanten die bij een waterplas tegen de helling staan, een schitterend gezicht. Verder giraffen, gnoes, kudu's en zo meer. Uiteraard heel veel impala' s, die zijn er zo veel. Het blijven leuke beesten om naar te kijken zoals ze rondspringen en voortdurend de weg oversteken.Werkelijk een geweldige dag en veel gezien. Op de camping met een aantal buiten aan de borrel. Het is wat fris, 20°C, dat zijn we niet meer gewend. Er staat veel wind dus we eten vanavond binnen. Morgen weer een nieuwe dag.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade