Dag 3 - Excursie Kaapstad

5 september 2018 - Kaapstad, Zuid-Afrika

Om 8 uur vertrekken we vanaf de camping. Het is zwaar bewolkt en 13° C met af en toe een paar spatjes regen. Eerst naar de Tafelberg, als het tafelkleed erop ligt gaan we door, maar nee hoor, ondanks de bewolking is het zicht goed, dus gaan we met de gondel naar boven. Erg koud, maar wel mooi-Kaapstad ligt aan je voeten en ook Robbeeiland is goed te zien. Na de Tafelberg gaan we door naar Cape Point, hetzuidelijkste stukje van Afrika. Onderweg drinken we nog koffie. Ook zien we langs de weg de Baboons, dat zijn wilde apen en momenteel behoorlijk in getal. Overal staan waarschuwingsborden, niet voeren, dat maakt ze agressief. Bij Cape Point gaan we met de funiculair naar boven. Schitterend uitzicht met rechts de Atlantische oceaan en links de Indische Oceaan. Weer beneden gaan we eerst lunchen. Een voortreffelijke lunch, carpaccio als voorgerecht, lam als hoofdgerecht en een calorierijk nagerecht. Heerlijk gegeten, maar meteen voor de hele dag genoeg. Met de bus rijden we verder naar beneden, naar Kaap de Goede Hoop. Natuurlijk moeten er bij het bord foto's gemaakt worden. We bezoeken ook nog de pinguins kolonie in Simons Town. Schitterend al die schreeuwende pinguins, er waren veel jongen bij. Om 19.00 uur waren we terug op de camping. We hadden een goede gids en chauffeur. Zij spraken allebei Afrikaans. Schitterend dat taaltje. Jammer dat je het niet allemaal kan onthouden. We hebben een schitterende dag gehad, mooie route gereden langs de kust en genoten al hebben wij dit alles eerder gezien toen we in Zuid Afrika waren. Het was weer mooi en je keek er weer anders tegenaan. Ondanks het mindere weer een super dag!

1. Nelly en Arie:
    6 september 2018
    Mooi prentjies! Dit lyk vir my 'n baie mooi gebied en die weer is 'n syprobleem.
    Reeds 'n bietjie gewoon om links te ry?
    Carpaccio en 'n lamsgereg, goeie kos is nie verkeerd nie, maar let op die kalorieë.
    'N Goeie reis en baie pret.
  2. Gijs en Janny:
    6 september 2018
    Mooie plaatjes.
  3. Louis wierda:
    Ek kan nie by Nel en Arie bly nie:
    wat pret om te lees en te sien wat ek met my ouers en marieke ervaar het. Ek wens jou weer beter en 'n goeie opvolg
  4. Anneke Eversen:
    8 september 2018
    Bekende plaatjes weer, alsof we er weer zijn. Gezellig om deze rit met een camper te doen. Rij zachtjes over de spoedhobbels en zorg dat je goed links blijft rijden. Nog veel plezier. Foto op de
  5. Anneke Eversen:
    8 september 2018
    Cape of hope, we hebben dezelfde foto's. Leuk om het allemaal weer te zien, alsof we er weer zijn. Gezellig met een camper door Afrika te rijden is wel spannend. Links rijden blijft opletten. Jammer dat het koud is, zitten jullie nu in het voorjaar? Rijd voorzichtig en ga zachtjes over de spoedhobbels! !! Knuffel van ons.