Dag 26 - Opweg naar Grootfontein

28 september 2018 - Grootfontein, Namibië

Vrijdag 28 september.

Vlak voor vertrek zagen we een behoorlijk grote scheur in het loopvlak van de achterband. Bob onze technische man gaf het advies om naar de benzinepomp buiten het Etosha park te rijden en daar de band te laten verangen. Bij het verlaten van het park controle. Vlees mag niet mee uit het park, bang voor ziektes. Uiteraard hebben we koelkast en vriezer even leeg gehaald, dus geen probleem .Bij de benzinepomp werd ons wiel eraf gehaald. We hadden van Bob  een nieuwe band meegekregen. Bob  kwam achter ons aan. De band lag er al af, maar Bob had weinig vertrouwen in de kundigheid, dus reserve wiel eronder en wegwezen. In de grote plaats Tsumeb zouden we Bob treffen om de band te laten vervangen. Allemaal prima geregeld en met 2 nieuwe banden gingen we verder. Tsumeb was een leuke plaats met bloeiende jakaranden langs de weg. Hier ook even wat boodschappen gedaan. Verder door naar Grootfontein. Onderweg maken we nog een stop om een  meteoriet te zien die ooit hier neer gekomen was. Heel interessant maar even te veel om hier nu allemaal te vertellen. Vlak voor de camping nog even tanken. Geweldig zo vriendelijk alle mensen hier weer waren. In de kortste keren werden onze ramen met heel veel vrolijkheid gepoetst.          's Avonds hadden we met de groep een braai op de camping. Wij zelf zorgden voor het vlees en de reisbegeleiding voor alle bijlagen. Weer een super gezellige en leuke avond.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Nelly en Arie:
    2 oktober 2018
    Leuke foto’s en wat een biodiversiteit, olifanten, neushoorns, giraffen, jakhalzen, krokodillen, etc., het kan niet op, prachtig! Leeuwen met een prooi en jullie met een prooi, een bord vol eland..........eland?
    Jammer dat jullie nu al 3x pech hebben gehad met de banden. Erg vervelend maar gelukkig is er bij een ANWB-reis altijd een reddende engel aanwezig.
    Nog veel plezier!
  2. Eef Visser:
    2 oktober 2018
    Dag Irene en Bert,
    Wat een prachtige reis maken jullie! En voor ons een feest van herkenning:
    Etosha park, Okavangadelta, Walvis baai, Swakopmund, Sesriem. En noem ze allemaal maar op. Waarschijnlijk snap je waarom ik jaloers op jullie was!
    Want het zijn prachtige plekken, zoals jullie zelf ervaren.
    En heel grappig: de appelcrumble die jullie in Solitair hebben gegeten, hebben wij ook gehad! Lekker was ie he!!
    Ik hoop dat het 'snachts niet al te koud is in de woestijn.
    Erg leuk dat jullie zo je reis beschrijven! Met prachtige foto's!!
    Wij beleven het op deze manier zelf ook weer helemaal!
    Veel plezier verdwr nog, geniet ervan!
    En we volgen jullie verder met veel belangstelling.
    Knap trouwens dat jullie zo gediciplineerd je reisblog bijhouden, want dat vraagt steeds weer tijd om te schrijven en foto's erbij te voegen.
    Groeten van Eef (en mijn partner Tim)