Dag 13 - Opweg naar Betta

15 september 2018 - Betta Campsite, Namibië

Zaterdag 15 september.                               Vandaag weer over wasbord wegen,  dat is eigenlijk op heel onze route door Namibië zo. De kast hebben we dichtgeplakt met ducktape, werkt prima. Zand komt wel aan alle kanten binnen en de camper rammelt uit elkaar, maar de route is wederom schitterend. Opvallend dat je iedere keer weer in zo'n ander stukje natuur rijdt. Behalve spiesbokken en geiten zien we vandaag veel grote nesten van de Verzamelvogels. Deze enorm grote nesten hangen in bomen. Deze vogels leven vooral in droge en halfwoestijngebieden. Ze blijven in kolonies waardoor je van die enorm grote nesten ziet. Aan de onderkant van het nest zijn kamers gebouwd, waarin elk paar  een broed en slaapruimte heeft. Werkelijk heel bijzonder om te zien. Het ene nest is nog groter dan het andere en de vogels zie je er voortdurend in en uit vliegen. De camping is een en al zand. Achter de omheining zien we spiesbokken. Als de zon onder gaat kleurt de omgeving. Schitterend. We ervaren hier de kleuren van Afrika. Het laat zich niet omschrijven, je moet dit mee maken.