Dag 15 - Verblijf in Sesriem

17 september 2018 - Sesriem, Namibië

Maandag 17 september.                               Verblijf in Sesriem. Vroeg op want we gaan naar de Sossuvlei zandduinen. Het is vanaf de camping 60 km rijden. We vertrekken om 6 uur en rijden met Theo en Wilma mee . Als we aankomen is de zon net op en dit geeft een geweldig mooi zicht. Adembenemend.De schaduwen geven onwerkelijk scherpe lijnen aan in het zand. De hoge zandduinen veranderen constant door de invloed van het klimaat en de wind. Vanaf de parkeerplaats gaan we verder met een terreinwagen. En koud dat het was, verschrikkelijk! !! Ook rammelde je helemaal uit elkaar en vloog je op van je zitting, maar spectaculair was het wel. We reden een heel stuk en verder moest je lopen. Aan de rand ligt de Big Daddy, een duin van 300 meter hoog. Je kan de klim wagen,  maar wij kozen ervoor om door de duinen naar een droog gevallen meer te lopen : de Dead Vlei. Hier staan bijna zwarte bomen  (Camel-doornbomen) die al honderden jaren dood zijn. Erg mooi zoals ze daar staan in de witte zoutpannen en de omliggende "rode" duinen. De duinen zijn schitterend en variëren in kleur van abrikooskleurig tot oranje en rood. De natuur en de stilte hier is werkelijk adembenemend. Het was een zware tocht door het zand, veel klimmen, maar ook weer dalen. We hadden dit beslist niet willen missen. Terug in de jeep maken we nog een rondje door het Nationaal park Naukluft waarin deze duinen liggen. We rammelen weer uit elkaar en vliegen op, maar een schitterende tocht. Men zegt als je niet de Zandduinen hebt gezien, dan heb je Namibië niet gezien. Terug op de parkeerplaats stonden er een aantal bussen en hordes mensen. Wat waren wij blij dat we zo vroeg waren!! Verder vandaag op de camping gebleven,  wat gezwommen in het kleine zwembadje en wat zitten lezen. 's Avonds diner in de Sossuvlei Lodge,  een half uurtje lopen door het zand. Een schitterende stek. Heel luxe gegeten, het was een enorm buffet. De voorgerechten, zalm, mosselen, diverse vissoorten, salades, etc. heerlijk.  Het hoofdgerecht koos je bij de braai. Vis of vlees en allerlei roerbak groenten. Wij kozen voor het echte Afrikaanse vlees: Spiesbokken,  Koedoe,  Hartebeest, Eland, Wildebeest. Door met elkaar te delen kon je van alles wat proeven. Ook het toetje was overweldigend. Vele soorten gebak en uiteraard ook koffie. Het was allemaal heerlijk en erg gezellig. Nog een wandeling terug was niet verkeerd. Om 22.00 uur stapten we de camper weer binnen. Heerlijke dag gehad.

1. Marja Kruijswijk:
    19 september 2018
    Dat klinkt allemaal fantastisch!!
  2. Anneke Eversen:
    19 september 2018
    Oh. ..geweldig! Leuk allemaal hoor!