Dag 22 - Opweg naar Olifantsrus

24 september 2018 - Olifantsrus, Namibië

Maandag 24 september.

Vandaag naar het Etosha park. Slechts 85 km rijden en dit keer over een asfaltweg, een luxe!  Via de Galton Gate gaan we het Etosha park binnen. We moeten registeren en een toeristen belasting betalen voor het aantal dagen dat we in het park verblijven. Wij zijn 4 dagen in het park op 3 verschillende campings. Om 10.00 uur vervolgen we onze route door het park. Al gauw zien we de spring- en spiesbokken en bijzondere vogels. Het Etosha park is erg droog en heeft een heleboel waterplaatsen. Daar komen heel veel dieren drinken. Ook is het park erg open,  waardoor je de dieren vrij snel kunt zien. We zien vandaag heel veel. Giraffen, zebra 's, harte beesten, wilde beesten,  kudu's, springbokken,  impala 's, leeuwen en  de  secretaris vogel. De waterplaatsen zijn bijzonder. Hier zie je heel veel dieren. Maar we moeten ook op onze tijd letten. Uiterlijk 18.00 uur op camping  Olifantsrus, want dan sluit de poort. Als we op de camping aankomen gaan we gauw nog even naar de observatiepost. Hier zagen we olifanten. Ze waren eigenlijk net aan het wegtrekken. Bij schemer zijn we nog terug gegaan. We zagen de impala 's die kwamen drinken, heel bijzonder om dat te zien. Werkelijk een heel mooie stek hier. We hebben vandaag zo'n 150 km door het Etosha gereden. Morgen weer verder.