Dag 21 - Opweg naar Kamanjab

23 september 2018 - Kamanjab, Namibië

Zondag 23 september.

Ook vandaag een korte rit. Zoals de hele route hier in Namibië zijn het zand en wasbord wegen, inmiddels zijn we er aardig aan gewend. De natuur is afwisselend. Veel termieten heuvels in verschillende vormen. Uiteraard zien we spiesbokken,  impala 's koeien en geiten en een wel heel  bijzondere koe, het lijkt wel een waterbuffel, maar we weten het niet. De camping is weer echt Afrikaans met het openlucht sanitair en uiteraard zand. Dit keer geen stroom, maar daar kunnen we van buiten. We zoeken de schaduw maar die is er weinig. Onder leiding van een gids gaan we in de namiddag naar een nabij gelegen Himba dorp. We passeren eerst een schooltje. Het is zondag dus geen les. Eigenlijk is het woord school niet op zijn plaats. Slechts een paar kinderen krijgen hier een stukje onderwijs. Het leven in zo'n stam is wel heel bijzonder. Een man mag 5 vrouwen hebben en maximaal 45 kinderen. Zo werden ons nog heel veel gebruiken en leefgewoonten verteld. De mannen waren niet aanwezig en de vrouwen zaten bij elkaar. De kinderen speelden en vonden het heerlijk om aandacht van ons te krijgen. Opvallend heel veel jongetjes. Ze leven in kleine hutjes. Het is een nomade stam, maar  hier moeten ze het ook wel van het toerisme hebben. Op de camping hebben we 's avonds een kampvuur. Heel gezellig.