Dag 8 - Verblijf in Kamieskroon

10 september 2018 - Kamieskroon, Zuid-Afrika

Maandag 10 september

Vanmorgen om 10 uur koffie drinken  in de coffeeshop Kuiervreugde bij de kerk hier in Kamieskroon. Een hele leuke locatie, een tuin vol met spreuken en originele dingen. Ook binnen heel leuk. Al met al perfect verzorgd. Daarna mochten we even in de kerk kijken. Niet bijzonder vonden wij. De rit door het Nationale park Namaqualand was bijzonder mooi. Hele velden oranje gekleurd. In de maanden augustus en september bloeien de Namaqua daysies  (margrieten) en zorgen voor deze mooie bloemenzee. De weg door dit park is een wasbordweg,  dus wij en alles in de camper rammelde behoorlijk door elkaar. Hier moet je wel heel rustig rijden.  Na 21 km komen we bij een bezoekerscentrum, hiervandaan zijn allerlei wandelingen uitgezet. Maar......toen we uitstapten, het is niet te geloven, maar wij haden weer een lekke band. Dit keer was de band ook nog eens kapot gereden. Gelukkig hadden we Bob. Maar eerst  een uurtje wandelen en dan gaan we lunchen. Vanuit de coffeeshop hadden we lunchmandjes meegekregen. Het was leuk, lekker en gezellig. Na de lunch heeft Bob met  de assistentie van  Gerard onze band gewisseld. Achter in de middag kwam Bob met een nieuwe reserve band aan. Laten we hopen dat het hierbij blijft, maar op deze wegen kan  je er niets van zeggen. 's Avonds zijn we bij de kerk wezen eten. In een zaal ernaast. De dames van de kerk hebben voor ons gekookt. Een 3 gangen diner, wijn erbij en koffie toe. Het leek ons eigen KookHuis wel.Heerlijk gegeten. In het stikdonker terug naar de camping. Een schitterende sterrenhemel. Al met al weer een mooie dag gehad met heel mooi weer!

1. Louis wierda:
    11 september 2018
    wat leuk om dit allemaal te lezen en te zien. Ik herbeleef de reis die ik in 2004 met mijn ouders en Marieke heb gemaakt. De enorme wilde bloemenpracht in het voorjaar aan de westkust staat me nog heel goed bij. Vanaf nu wordt alles nieuw voor me? Doen jullie voorzichtig met de banden?
  2. Nelly en Arie:
    11 september 2018
    Wat een mooi bloementapijt; geranium, pelargonium, ijsbloemen, etc., prachtig! Voor mij een gebied om met een flora rond te struinen en de soorten op naam te brengen.
    Eten bij de kerk en ons kookhuis dat schept een BAND, of zeg ik iets verkeerds?
  3. Gijs en Janny:
    11 september 2018
    Zo'n mooie bloementuin willen wij ook wel. Heel mooi allemaal. Liefs!
  4. Anneke Eversen:
    11 september 2018
    Wat een mooie rit weer vandaag,alleen pech met jullie banden he? Gelukkig hebben jullie de monteur mee. Zag ik de ganzania bloem er tussen staan?
    Mooie bloemen en een mooie zonsondergang! Kan me voorstellen dat jullie hier van genieten. Goeie reis en nog veel plezier! Liefs van ons.
  5. Corrie en Kees Groeneveld:
    11 september 2018
    Vanaf nu geen lekke banden meer hoor. Jullie reizen in een schitterende natuur. Geniet ervan.
    Groetjes.