Dag 7 - Opweg naar Kamieskroon

9 september 2018 - Kamieskroon, Zuid-Afrika

Zondag 9 september.

Vanmorgen bij het opstaan een blauwe lucht en zon.Het was nog niet erg warm, maar het zag er goed uit voor vandaag. Eenmaal buiten wachtte ons een nieuwe verrassing: een lekke band! Gisteren was deze al zacht en hebben we hem bij de benzinepomp op laten pompen. Maar geen paniek,  we hebben Bob, onze technische man. Dat is het fijne van een ANWB reis, zelf zou je wel even staan te kijken. Bob repareerde de band ter plekke, er zat een schroef in. Om 9.30 vertrokken we dus naar Kamieskroon. Onderweg reden we door de wijnstreek. Verder waren er geen spectaculaire bezienswaardigheden  om voor te stoppen. Om 15.30 uur waren we op de camping. De temperatuur was goed dus heerlijk buiten zitten. Om 17.00 uur een kleine info bijeenkomst. Onder het genot van een Springbok, een Afrikaans drankje en een hapje,  Koedoe. We krijgen wat wetenswaardigheden over camping en omgeving. Bob gaf daarna nog een demonstratie band verwisselen. Want zegt hij als het je overkomt bij 35° C heb je geen zin om op mij te wachten,  en..op hulp kan je altijd rekenen, er komt altijd wel iemand langs. Ook Afrikanen zijn erg behulpzaam. We hopen maar dat het ons niet meer overkomt.

1. Gijs en Janny:
    10 september 2018
    Handig, zo'n handige Harry.
    En Bert weet het nu voor de volgende keer, zag ik.
  2. Ina:
    16 december 2018
    Ahh...Bob ook weer mee. Met Gerda? Is minstens de 3e keer.