Dag 6 - Verblijf in Lambertsbaai

8 september 2018 - Lambertsbaai, Zuid-Afrika

Zaterdag 8 september.

Vandaag een vrije dag, d.w.z. niet verder doortrekken en geen excursies. Als we opstaan zien we een blauwe lucht, een zon en een schitterende zee. De wind is wat fris, maar al met al prachtig weer. We gaan naar het Vogeleiland. We moeten een lange pier aflopen en worden verrast door duizenden Jan van Genten. Er is hier een mooie observatie post gemaakt. Geweldig. Behalve de vogels zien we hier op de stenen aan de rand van de zee honderden zeerobben. Met het blote oog zijn ze niet waar te nemen, maar met de verrekijker wel. Vanmiddag een open air lunch in een restaurant aan zee,  diverse soorten vis op de braai. Geweldig mooie stek en heerlijk gegeten. We waren met een aantal mensen uit de groep, heel gezellig. Na de lunch nog even naar het dorp en terug naar de camping. We hadden een mooie zonsondergang. De zon zakt heel snel en de duisternis valt in een kwartier in. Dat komt omdat we zo dicht bij de evenaar zitten. Al met al was het weer een heerlijke dag.

1. Gijs en Janny:
    9 september 2018
    Mooi verslag en mooie plaatjes. Het geeft een goed beeld van jullie reis. Leuk! Liefs