Dag 5 - Opweg naar Lambertsbaai

7 september 2018 - Lambertsbaai, Zuid-Afrika

Vrijdag 7 september,

Een mooie route en goede weg.Wel prettig om nog even aan de camper en het links rijden te wennen. Onderweg zien we struisvogels en steenbokken in het wild, maar ook koeien en schapen. Bij een klein natuurgebiedje in de buurt van zoutvelden maken we een stop. Over vlonders kunnen we dichtbij komen. We zien een grote kolonie flamingo's. Het blijven geweldig mooie vogels! We rijden door het Citrusdal, wereld bekend om zijn uitstekende kwaliteit citrusvruchten. We rijden de plaats in en verwachtte een markt, maar nee. Alle fruit werd in de supermarkt verkocht. De plaats was wel gezellig druk. Ook was hier een enorme township, zag er niet verkeerd uit, maar rijk zijn de bewoners dus niet geworden van de goede fruitoogsten. We rijden door,  links en rechts van de weg enorme sinaasappel plantages. We maken nog een stop bij een fruitstal en kopen sinaasappels en mandarijnen. Voor een grote zak van minimaal  2kg betalen we  €0,70 dat is toch niet  te geloven! We maken nog een stop in Clanwilliam. Bekend om z'n stuwdam maar ook  een leuke plaats.  Daarna rijden we door naar de camping in Lambertsbaai. Mooi gelegen aan zee. Vandaag hebben we zo'n 360 km gereden.Het weer is nog niet Afrikaans. We kunnen onze fleece niet missen en hebben 's avonds de kachel aan.