Dag 19 - Opweg naar Uis

21 september 2018 - Uis, Namibië

Vrijdag 21 september.

Vandaag naar Uis. We rijden niet rechtstreeks want wij willen naar  Cape Cross. Hier huist een enorme kolonie van Kaapse Pelsrobben. Enorm betekent duizenden. De route er naar toe ging door de middle off nowhere. Uiteraard wasbordweg. Ook reden we langs de zoutvelden en zagen in de verte hier en daar een zoutbergje. Niet te vergelijken met de zoutvelden van Bonaire. Wat dat betreft was het hier maar een trieste vertoning. Om naar de Seal kolonie te gaan moesten we ons eerst registreren en 170 rand betalen. Bij de parkeerplaats aangekomen zagen we honderden robben liggen. Maar toen we uitstapten waren we verbaasd! Werkelijk duizenden robben, lagen in het zand en op de rotsen.Hobbelen rond, speelden,  zwommen in de oceaan en lieten zich meedrijven op de golven. Echt geweldig. Uiteraard maakten ze met elkaar enorm veel geluid en de lucht was navernant. Kortom: massa, stank en herrie. Al met al geweldig, dit schouwspel hadden we niet willen missen. Werkelijk genoten en we bleven ons verbazen over de hoeveelheid! Daarna dan toch op weg naar Uis. We reden door een woestijnachtig gebied. We kwamen als laatsten op de camping aan. Om 17.30 uur een H.H. Zo konden we ons verhaal delen. Het was een echt Afrikaanse camping. Zand, palmen,  plaggenhutten om onder te zitten en het sanitair was helemaal bijzonder. Een plaggenhut, van boven open en daarin een douche,  toilet en fonteintje. Heel bijzonder!

1. Corrie en Kees Groeneveld:
    23 september 2018
    Geweldig, die robben! Zaterdag zijn Jannie en Gijs bij ons op visite geweest en hebben we jullie bijzondere reisverhalen nog aangehaald. Het was reuze gezellig.
  2. Louis wierda:
    25 september 2018
    hebben jullie ooit eerder zoveel robben bij elkaar gezien? ik niet