Dag 37 - Nata Sanctuary

9 oktober 2018 - Nata, Botswana

Dinsdag 9 oktober.

Rustdag. Pas om 8.30 uur opgestaan. Beetje opruimen en 's middags naar het zwembad. Was weer erg warm,  dus heerlijk. We hebben een Game drive geboekt naar de Nata Sanctuary. Dit is een beschermd natuurgebied. Om 16.30 vertrekken we in de 4x 4 safari jeeps naar het park, slechts 10 km verder. Hier liggen de grootste zoutpannen van de wereld, de overblijfselen van de grootste binnenzee van Afrika. Het is de voedingsbodem voor grote aantallen watervogels,  zoals flamingo's en pelikanen. Er staat nu geen water dus de pannen staan droog. Wel zijn het indrukwekkende vlaktes,  een heel bijzonder gebied. In de jeep hobbelen en bonken we er door. Je moet je goed vasthouden. We zien zebra's en gnoes. Voor de jeep gaan ze op de loop . Als we bij de uitlopers van het enorme binnenmeer komen zien we een grote groep witte pelikanen en even verder flamingo's. Ze worden wat onrustig,  waarschijnlijk door ons en een deel vliegt op. Dat is wel een schitterend mooi gezicht omdat je dan de onderkant van de vleugel ziet die zwart is. Het zijn mooie observaties die we doen. Tot slot rijden we naar een super plek aan het binnenmeer. Daar krijgen we een drankje en kijken we naar de mooie zons ondergang.  In het donker rijden we terug naar de camping. Het was een leuke tocht. Weer totaal anders als de andere tochten.

1. Nelly en Arie:
    10 oktober 2018
    Mooie foto’s van de Victoria watervallen, prachtig om te zien. Ik heb ook gelezen dat je hier de hoogte van de watervallen kunt ervaren door een bungeedump. Typisch iets voor Bert of niet?
    Hinderlijk die grenscontroles maar vermoedelijk maken de douanebeambten hier een sport van. Hoe maak ik mezelf onmisbaar!
    Een olifant en een jeep; jullie hebben geluk gehad. Op YouTube staat een filmpje waar je kunt zien dat een olifant met flapperende oren in de aanval gaat en dat ziet er knap gevaarlijk uit.
    Nog veel plezier!
  2. Anneke Eversen:
    10 oktober 2018
    Wouw weer zoiets moois gezien. ..het blijft genieten he? Leuk weer! Veel plezier nog!
  3. Corrie en Kees Groeneveld:
    11 oktober 2018
    Prachtige foto's! Jullie hebben weer geweldig mooie dagen beleefd. Ook knap dat je van iedere dag een reisverslag maakt. Geniet weer verder van zoveel moois.
  4. Bep Rijntjes:
    11 oktober 2018
    Dank voor alle mooie reisverhalen en de schitterende foto’s !
    Op deze manier kunnen we allemaal jullie prachtige reis mee beleven. Groetjes en nog veel plezier !
  5. Louis wierda:
    13 oktober 2018
    ik was even achter met het lezen van jullie verslagen en bekijken van de foto's. Wat een ervaring! Wauw!