Dag 40 - Opweg naar Shingwedzi

12 oktober 2018 - Shingwedzi, Zuid-Afrika

Vrijdag 12 oktober. Vandaag naar het Krugerpark. Het is 200 km rijden naar de Toegangspoort . Wij komen via de Parfuri Gate binnen. Hier is het registreren. Wij kopen een kaart, want wij blijven 4 dagen in het Krugerpark en het is zo groot, zonder kaart kan je niet. De eerste 50 km rijden we op een asfalt weg. Dan gaan we de volgende 40 km over een gravel weg. Onderweg genieten we van alle dieren die we tegen komen: buffels, kudu's, olifanten, zebra's, giraffen, een struisvogel en roofvogels. Geweldig en dit is nog maar een paar uur in het park. Het Krugerpark heeft een totaal andere natuur dan het Etosha park. Meer begroeid en ook afwisselend. Er lopen grote rivieren door, o.a. de Sabie. Ook zijn er modderpoelen, zandgronden en graslanden. De dieren moet je hier meer zoeken. Het is niet zoals in het Etosha dat ze naar de waterplaatsen komen. Om 17.00 uur zijn we op de camping in Shingwedzi. Melden bij de receptie en onze Park Fee betalen voor 4 dagen. Het is een mooie camping met goed sanitair. Lekker buiten zitten, helaas geen internet. We gaan bijtijds naar bed want morgen wacht ons een nieuwe spannende dag.